Sidor

söndag 3 november 2019

Veckans julälskare: Julstjärnor & lussekatter

Ett av de nya julkonton som dök upp först den här säsongen (okej, i somras) måste varit Julstjärnor & lussekatter. Följ gärna hennes längtan mot jul!

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Kreativ, generös, all-in.

Varför är du en julälskare?
Allt med julen är ju så härligt och jag tycker att december är alldeles för kort tid för att kunna insupa all härlig stämning. Jag älskar julen för att människor känns så varma och generösa med sina känslor runt jul, tänk om vi alla var så året om! Jag älskar att utföra traditioner som skapats under många år och att komma på nya. Jag älskar hur julen är full med förväntan hos barnen (och mig själv!) och jag älskar alla julens dofter. Jag älskar hur den mörka vinternatten förvandlas till något magiskt i början av december av alla tindrande ljus.

Topp 3: det bästa med julen?
*Julbak! Bästa, bästa, bästa!
*Juleljusen som tindrar! Vad vore julen utan alla dessa ljus?!
*Att få baka, pyssla och kolla julfilm med familjen!

Har du någon annorlunda jultradition?
Njaaa, jag vet inte. Men en tradition som kanske är lite annorlunda är när vi runt lucia sätter oss i bilen hela familjen med lussebullar, pepparkakor och julmusik och åker runt och kollar julbelysningen på hus. Vi har med åren hittat några bra områden där grannskapet tindrar lite extra!

Varför instagrammar du om julen?
Jag är ju helt ny på det här! Jag har under flera år följt olika julbloggar och julkonton, men själv har jag bara haft ett bakkonto på instagram tidigare. Men då jag märkt att det inte uppskattas så mycket av mina följare där när jag börjar snacka om julen redan i september, så kände jag att ett renodlat julkonto är ett bättre sätt att hitta likasinnade. Och vilken underbar värld det är bland alla julkonton! Jag har blivit så fint mottagen.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Jag pratar nog lite väl mycket om det här hemma och blir exalterad i överkant när något juligt kommer i min väg redan i maj…

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Sänk ambitionsnivån! Fundera över vad som verkligen är viktigt för dig och eventuell familj när det gäller jul. Man måste inte bara för att alla andra gör osv. Utnyttja hela december (eller hela hösten, om du är som mig ;) ) till att göra juliga saker och förbereda. Julen är så mycket mer än den 24:e december.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja instagramma om julen?
*Tveka inte, bara kör!
*Lägg upp inlägg när du har tid och känner för det. Det ska vara roligt, inte stressande!
*Ge kärlek till andra konton, så får du kärlek tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar