Sidor

torsdag 22 oktober 2015

Julutmaning, dag 12-14

Hörni, den här utmaningen var inte så lätt. Jag är tydligen inte så julig än och inser att jag inte fotat så mycket på jularna. Det måste jag ta tag i i år!
Idag bockar jag därför av ett helt gäng med utmaningar.


Dag 12 – Vad har du för juligt i din väska? Det närmsta juliga är en vinröd plånbok, men den räknas knappt.

Dag 13 – En luciabild på dig, dina barn eller din hund?
Jag har inte tillgång på bilder av mig själv från när jag var liten. De ligger hemma hos mamma och pappa. De senaste åren har jag stått bakom kameran, om jag väl haft med den. Därför blir det istället en bild på lussebullar, som jag för övrigt är jättesugen på!

Dag 14 – Bästa julminnet
Oj, vad svårt! Det skulle kunna vara när jag fick ett elpiano i julklapp. Eller när jag i mellanstadiet stolt gav denna (se bild) julprydnad till mamma (eller var det pappa eller båda två?) och hon tyckte den var så fin. När jag var 12 och 15 år fick jag nya kusiner, och då blev julafton spännande på nytt. Att prata om tomten, se fram emot julklappar och försöka få dem att inse att Kalle Anka bara ska man kolla på klockan 15. ;)

Ett annat mysigt minne är från julen när jag gick på folkhögskola och varje eftermiddag hade högläsning ur en adventskalenderbok för några klasskompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar