Sidor

onsdag 24 augusti 2016

24 augusti

Idag är det fyra månader kvar till julafton! Jag tror jag tänker på antalet månader kvar till julafton varje gång kalendern visar 24...

I helgen råkade jag lyssna på en jullåt. Jag tryckte igång en spellista jag gjorde för ett gäng år sedan, och sedan gjorde jag diverse grejer i huset. Plötsligt hörde jag O holy night från högtalarna. Precis då kom min man in, och sa ungefär "Men Sofie, inte redan...". Jag hävdade att det var ett misstag. För det var det. För inte ens jag vill lyssna på jullåtar så här tidigt, inte ens O holy night som är en av mina favoriter. Tänk om jag tröttnar på jullåtarna lagom till deras högtidsveckor? Det vore inte bra.

Är det någon av er som lyssnar på jullåtar året om eller har börjat lyssna för säsongen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar