Sidor

torsdag 1 december 2016

Omvänd julkalender

1 december. För många betyder det en kalender full med klappar ända fram till julafton, då de får ännu mer klappar. Jag har varit en av dem och jag tycker det är en mysig grej. Men behöver barn verkligen så mycket grejer? Och tar det inte udden av klapputdelningen på julafton?

Nå, det var inte det jag skulle skriva om egentligen. Jag tänkte skriva om en omvänd kalender för vuxna. Det pratades en del om det för några år sedan. Istället för att få en sak varje dag, ska en lämna bort en sak varje dag, till second hand, vänner eller sälja (pengarna får gärna gå till något välgörande ändamål).

Ibland får jag panik på alla saker i mitt hem. Jag är ingen prylsamlare, men ibland är det som om allt verkar ligga på samma eller fel plats. Jag skulle lätt kunna göra mig av med 24 prylar/kläder. Det skulle knappt märkas. Därför antar jag utmaningen med en omvänd julkalender: jag ska rensa ut 24 saker från mitt hem, en för varje dag fram till julafton.

Någon som hänger på? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar