Sidor

torsdag 28 september 2017

Vegetariskt julbord: k*ttbullen

De senaste åren har jag gjort bönbollar till julbordet. De är gjorda på bland annat svarta bönor, ost och lök. När det gäller bollar (vegetariska motsvarigheten till köttbullar), är de här mina favoriter, men jag skulle vilja variera mig lite inför årets julbord.

Jakten på den perfekta bollen till julbordet har börjat! Det finns flera recept på k*ttbullar med quorn-färs, men jag vill hellre ha grönsaker, nötter, frön eller liknande.

För någon vecka sedan testade jag frikadeller/mandelbollar. Receptet hittade jag här. De var goda, men det blev lite mycket mandel för min smak. Jag fundera på om jag kan blanda i något mer, någon böna, grönska eller ärta, kanske? Vid en snabbgoogling hittade jag ett recept som utlovar "mandel- och parmesanfrikadeller med saffran och grönkål". Låter väldigt juligt!

Jag ska kolla vidare och testlaga mer. Min förhoppning är att kunna bjuda på fler vegetariska alternativ till julbordet på bloggen framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar