Sidor

onsdag 1 november 2017

Radiojulkalendern: Marvinter

Bild från sr.se
Nu är det bara en månad kvar tills vi får öppna första luckan i alla julkalendrar, se första avsnittet av Tidskristallen och lyssna till första avsnittet av Marvinter. Jag är så förväntansfull! :D

Marvinter är alltså kalendern som kommer gå i radio P4. Den handlar om 9-åriga Hugo som inte riktigt kan kontrollera sin magi när han blir upprörd, då kommer det nämligen vitblå, gnistrande eldsflammor från hans händer. Efter en incident tvingas han flytta med sin farmor till ett pensionat mitt i skogen. Ett pensionat som verkar vara bebott av väsen Hugo bara trodde fanns i sagor. Det verkar som att den ondskefulla Maran har samlat farliga väsen på pensionatet, i väntan på att ta över världen. Hugo måste göra något för att stoppa henne! (Läs mer här.)

Jag tror det blir spännande, och jag ser fram emot att börja mina pendlarmorgnar med ett avsnitt av radiokalendern!

Vad tror du om kalendern? Brukar du lyssna?

1 kommentar:

  1. Jag brukar lyssna på radiokalendern, tycker att dem brukar vara väldigt mysiga! Tror nog också den blir spännande :)

    SvaraRadera