Sidor

torsdag 27 september 2018

Vilken jullåt är den första du lyssnar på?

Igår frågade jag mina följare på instagram om de har någon speciell jullåt som är den första de lyssnar på varje jul (eller ja, förmodligen börjar de lyssna innan jul...).

Med 9 svar går det väl inte riktigt dra några slutsatser, men det är i alla fall 2 som väljer It´s beginning to look a lot like christmas. Den titeln tycker jag passar mycket bra!


Själv börjar jag lyssna på en spellista som heter Advent. Där finns förutom advetslåtar även vinterlåtar, lite lagom sådär innan julen drar igång på riktigt. Jag gjorde listan även för att inte tröttna på jullåtarna innan december ens börjat. ;)

Har ni någon låt som ni alltid lyssnar först på när ni börjar lyssna på julmusik?

3 kommentarer:

  1. Jag har nog inte en sång som jag alltid lyssnar på först men jag har precis som du skriver lite olika kategorier. De som betyder mest för mig sparar jag till närmare julen och vissa lyssnar jag på tidigt. Många gånger beror det även på vem som sjunger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att spara de som betyder lite extra, jag ska nog också göra en sån lista, för t.ex. veckan innan jul!

      Radera
  2. Jag har nog också ”It’s beggining...” som en av de låtar jag lyssnar på först :)

    SvaraRadera