Sidor

söndag 5 september 2021

Musikhjälpen 2021 till Norrköping


En av mina favoriter i december är Musikhjälpen. Förra året skulle torget i Norrköping få besök av buren, men på grund av ni vet vad blev det en variant i studio. I år får Norrköping revansch och ska förhoppningsvis kunna producera Musikhjälpen på Gamla torget. Det kanske inte kan bli som vanligt men det kan bli jättebra ändå!

13 december börjar den 144 timmar långa livesändningen som avslutas 19 december. Vilka som kliver in som programledare och vilket tema insamlingen har är ännu inte officiellt. Förra året samlades det in över 48 miljoner kronor till projekt under temat "Ingen människa ska lämnas utan vård" och här kan du läsa mer om vart pengarna hamnat.

Musikhjälpen var som en vän när jag tyckte det kändes ensamt att vara föräldraledig förra året. Dygnet runt fanns det där på tv. Jag ser fram emot ännu en decembervecka med extra mycket värme och kärlek, även om jag hoppas på mer sömn nu när bebis fyllt 1 år. 

Brukar ni följa Musikhjälpen?

3 kommentarer:

  1. Älskar Musikhjälpen 😊

    SvaraRadera
  2. Älskar Musikhjälpen 😊

    SvaraRadera
  3. Hoppas på att de kommer kunna ha den på torget i år. Det blev inte alls samma sak förra året tyckte jag. Samspelet mellan torget och människorna utanför, med programledarna i buren är ju en stor del av charmen med Musikhjälpen för mig. Men det är verkligen som en trevlig vän precis som du skriver, särskilt mysigt tycker jag det är att kolla nattetid.

    SvaraRadera