Sidor

torsdag 1 september 2022

Julen 2022 - en lista

I år är adventstiden så lång den kan vara, även för vanligt folk*. Eftersom julafton infaller en lördag hinner det nästan bli femte advent innan kulmen nås i och med julhelgen. Jag tänkte inleda julbloggsäsongen (som började och tog slut i september förra året) med en form av lista som ni gärna får kopiera om ni vill. Sen får vi se hur mycket tid jag vill och hinner lägga på att blogga i år.

Vad ser du fram emot den här julsäsongen?
Gå på julloppis, skapa julmagi för och med min 2-åring, adventsfika och att allt ska vara lite mer som vanliga jular när vi kan träffa nära och kära som vi önskar.

Tre saker du vill göra innan 1 december?
Baka pepparkakor, läsa julböcker för dottern och mig och klura ut någon lagom julaktivitet (kalender, nisse, annat?) till dottern.

En ganska ny tradition du gärna vill föra vidare?
Ordna ett adventsfika och baka pepparkakor med mina kusiner (gjorde det första gången förra året så det är väl inte en tradition riktigt än).

Tre julrelaterade ätbara grejer du gärna fått hemlevererade i helgen?
Rödbetssallad, grönkålspaj och hembakta pepparkakor.

Vilken jullåt fick/får inleda julsäsongen och när?
För någon vecka sedan bad min 2-åring mig sjunga en låt om en mus. Den enda jag kom på var "Mössens julafton" och när hon bad mig sjunga den för tredje dagen i rad satte jag igång den i bilhögtalaren och sen fick den gå på repeat tills vi var framme för att dottern skulle vara nöjd. 😆 Det mer regelbundna jullåtslyssnandet får vänta till typ november så jag inte hinner tröttna på favoriterna.



*människor som inte tänker på julen dygnet runt eller ens innan mitten av november.

1 kommentar:

  1. Älskar också att det är nästan fem veckor av advent i år. Absolut bästa julåret för mig de åren det sker. Så kul med en jullista! Får fylla i den själv inom kort.

    SvaraRadera