Sidor

torsdag 10 november 2022

Tillbakablick: november 2021

November är här och vi tar en kik på vad jag gjorde för juligt samma månad 2021.


Jag gjorde årets göttbullar till julbordet och de fick klart godkänt! Receptet finns här.

Titta! En adventsljusstake! Bilden är tagen 24 november. Oklart om det var dagen jag började adventspynta eller om bilden togs för att det var en månad kvar till julafton. Mysigt var det i alla fall!

Helt plötsligt kom jättemycket snö! Den här bilden är tagen 26 november. Lillan, då knappt 1,5 år, gillade att titta ut på det vita men första gången jag satte ned henne i snön storgrät hon. Stackarn! Sedan snackade hon om att "gå ut i snö" långt in på våren. Inte lätt att hänga med i naturens växlingar!

Jag gjorde en adventskalender till mamma och pappa! Mer om den en annan dag.

Jag tände första ljuset i adventsljusstaken och med den följde en magisk decemberkänsla.

Det hängde istappar på en lada en bit hemifrån och sådant känns ofta värt att stanna upp och föreviga.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar