Sidor

söndag 9 december 2018

Veckans julälskare - Charlie, Julkulturcramar

En av de första julbloggar jag hittade var Charlies Julkulturcramar. Hon är alltid tidig med julspaning från affärsbranschen och utmärker sig med grynkorv och andra mysiga jultraditioner. Här får ni veta mer om ännu en julälskare!

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Örhängen, murrig och generös.

Varför är du en julälskare?
För att allt är så mysigt med höst, förväntan inför all snö, ljusmys och mat...allt för att Gud gav oss den största gåvan.

Topp 3: det bästa med julen?
1. Att ge bort genomtänkta presenter
2. Korpet efter julhelgen, när all julstress är borta och bara ljus och mys kvar.
3. Träffa min familj.

Har du någon annorlunda jultradition?
Tror inte det, vi delar sällan ut våra julklappar före midnatt, det kanske är lite knasigt.

Varför bloggar och instagrammar du om julen?
För gemenskapen oss julgalningar emellan. Jag mår mycket bättre också som julbloggare.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Örhängen, sitter nu i oktober med små snögubbar med tomteluva i öronen (jag fick svaren i slutet av oktober //Sofie). Och att jag har julbrosc har tidigt.

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Börja pynta i mitten på november. Börja tänka igenom vad du vill göra och prioritera redan på sommaren. Då har du rätt fokus när flödet svämmar över av tips.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja blogga/instagramma om julen?
Häng på utmaningar, sätt din egen vinkel på grejer och kommentera mycket hos andra (ska lyssna mer på mitt sista tips själv)

Vem skulle du vilja att jag ställer de här frågorna till?
UnderbaraClara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar