Sidor

torsdag 20 oktober 2016

Mer ljus i mörkret

Sovrummet och badrummet är de rum vi lagt ner minst tid på att fixa. De andra rummen (köket, vardagsrummet, lilla hallen och trappan) är totalrenoverade de senaste åren, men övervåningen har inte fått så mycket tid. Förra veckan hittade jag dock en fin ljusslinga som vi satte upp ovanför sängen. Det är väldigt mysigt och på något sätt lugnande att lägga sig med ljusslingan som enda ljuskälla. Och så ger det ju julkänslor!

I somras gifte jag mig med min älskade man, och då hade vi sådana här stora vaser i kyrkan. Jag har funderat på hur jag ska återanvända dem, och kommit på två lösningar för inte-sommar-perioder. Först blir det kottar med en ljusslinga. När julen närmar sig tänker jag byta ut kottarna mot julgranskulor eller kanske en bollslinga i rött, som jag köpte till förra julen. Kan bli mysigt!

Det känns så mysigt att få lysa upp hemmet nu när det blir mörkare tidigare på kvällarna. Samtidigt är det roligt att fundera ut enkla, fina gör det själv-projekt. Har du något liknande projekt på gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar