Sidor

söndag 4 november 2018

Veckans julälskare: Sannas Christmas

Sanna bloggar på Sannas Christmas och har ett instragramkonto med samma namn, @sannachristmas. Det jag tycker sticker ut med hennes blogg är personligheten och julmyset som skiner igenom. Hon delar gärna med sig av recept och stora och små juligheter i vardagen.

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Peppad, bakande och lugn.

Varför är du en julälskare?
För att hela julperioden (december) är en så glad tid! Jag har minnen från när jag var barn att jag upplevde att ”alla” blev gladare under december. Dessutom för julen med sig en massa ljus och en hel del mysigheter, något som behövs mitt i allt mörker!

Topp 3: det bästa med julen?
Julmusiken, gemenskapen och allt mys!

Har du någon annorlunda jultradition?
Jag och min mamma brukar ha något slags framförande inför släkten på julafton (sjunger, läser en dikt, skådespelar osv). Detta sker med mycket glimten i ögat och är inte särskilt seriöst. Jag kallar det för ”julsoarén” och det är en härlig tradition!

Varför bloggar du om julen?
Det gör jag främst för att jag tycker om att dokumentera alla mina juligheter. Men jag gör det även för att jag så himla gärna vill sprida den fantastiska julkänsla som jag har vidare till andra. Jag vill också väldigt gärna att färre människor ska vara stressade över jul-måsten, så den inställningen försöker jag också sprida!

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Hm, jag tror att det främst märks för att jag några gånger under våren och sommaren helt random, med tindrande blick, börjar prata om hur härligt det kommer bli med jul i år igen!

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Börja med julförberedelserna i tid! Fudge kan kokas i november och frysas in, julklappslistan kan skrivas under hela året och köpas in i november osv.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja blogga om julen?
- Börja skriva tidigt på säsongen, folk vill läsa om julen tidigt och det är lättare att höras när inte varenda storbloggare skriver om julen.
- Skriv enbart om julen, våga nischa dig och se till att inte blanda in något icke-relevant (aka något som inte handlar om julen).
- Hetsa inte ihjäl dig för att fylla din blogg med material, viktigast är faktiskt att du njuter av julen!

Vem skulle du vilja att jag ställer de här frågorna till?
Julpussar

2 kommentarer: