Sidor

söndag 4 augusti 2019

Jul på loppis - del 2

Häromdagen visade jag några juliga grejer jag hittat på loppis. Här kommer det utlovade inlägget om trycksaker.

I en gammal ladugård hittade jag en bok som heter "Julslöjd". Tyvärr glömde jag titta efter årtal. Där fanns mallar och inspiration till diverse julpyssel. Jag har tyvärr inte så mycket tålamod för sådant där pyssel, men det hade varit mysigt att träslöjda någon ljushållare eller liknande.





Det fanns en hel del julposttidningar av olika slag. Tidningar med pyssel, berättelser, stämningsfulla bilder och uppladdning inför julen. Jag kan riktigt känna spänningen och myset i att få en sådan här tidning i väntan på julen!



 



Det fanns även gott om tidningar med namnen "Barnens Julpost" eller liknande. Titta så mysigt!


De här verkar vara riktade till äldre jullängtare.


Har ni gjort några juliga loppisfynd i sommar?

1 kommentar: