Sidor

söndag 18 november 2018

Veckans julälskare: Johanna

Veckans julälskare är Johanna som driver en personlig julblogg. Hon har alltid olika teman på sina jular, i år blir den amerikansk. I dag är det dags att läsa mer om hennes julälskeri!


Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Hemgjort, överdådigt och massa julgodis

Varför är du en julälskare?
Jag har alltid älskat julen och tror det hänger ihop med min barndom. Julen har alltid, så länge jag kan minnas, varit den bästa tiden på året. Hela familjen är samlad, man bakar och gör saker ihop, man väntar och räknar ner och sen kommer den bästa dagen av alla som man väntat på hela året. Det är så mycket kärlek, magi och gemenskap på julen så jag skulle aldrig kunna vara utan den

Topp 3: det bästa med julen?
Julmust, lussebullar och knäck.

Har du någon annorlunda jultradition?
Vi ser alltid till att samla hela stora familjen med kusiner och allt och baka pepparkakor ihop. Detta MÅSTE ske så kakorna är klara till 1 advent

På julaftonsmorgonen äter vi alltid ett
minijulbord och barnen får ett godishus.
Varför bloggar/instagrammar du om julen?
Jag har märkt att det är ett sätt för mig att få ut mycket mer av julen än annars. Jag håller tankarna och planeringen igång och hänger med på allt nytt som händer. Och sen lär man känna massor av snälla människor

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Haha jag lyssnar gärna på julmusik mitt i sommaren, och när hösten kommer har jag redan pratat om jul ett tag.

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Njut! Ta det lugnt!

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja blogga/instagramma om julen?
1. Sätt inte för höga krav på dig. Skriv ett inlägg när du har lust, men titta dig inte blind på hur många läsare du har eller hur ofta du skriver. Skriv för att det är kul.
2. Ta kontakt och läs andras konton. Du lär dig så mycket och får vänner för livet.
3. Ha roligt!

Vem skulle du vilja att jag ställer de här frågorna till?
Jul i Laloland är min absolut favoritbloggerska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar