Sidor

söndag 13 december 2020

Veckans julälskare - Bittes jul

Veckans julälskare är inne på sitt nionde år som julbloggare och finns även på instagram. Hon delar med sig av julnyheter, filmtips och andra mysiga bilder. Idag får vi läsa mer om @bittes.christmas.

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Min julpersonlighet är traditionell, amerikansk och all-in. Jag älskar traditioner med julen och har gärna saker som jag hade när jag var liten för att få de där härliga barndomsminnena. Samtidigt som jag drömmer om en riktig amerikansk/Disney-/Coca Cola-jul. Sen all-in då ja, det inte finns någon gräns för hur juligt det kan vara.

Varför är du en julälskare?
Jag kommer ifrån en familj där min pappa älskar julen. Så vi barn har växt upp med att julen är det bästa som händer på hela året. Så därför älskar jag julen.

Topp 3: det bästa med julen?
Umgås med familjen, julpynt, att bara mysa och njuta.

Har du någon annorlunda jultradition?
Har nog en ganska traditionell jul. Men min pappa har en gammal tomte där hemma som vi alltid har fyllt med Neverstop. Så traditionen är att den alltid ska ha Neverstop på julafton som vi kan äta av. Köpte förra året en egen sådan tomte för att föra just den traditionen vidare.

Varför instagrammar du om julen?
Jag tycker det är väldigt kul att skriva och lägga upp bilder. Istället för att bara ha ett vanligt konto kände jag att det skulle vara väldigt kul med en sida om julen. Älskar att kika på alla andra juliga Instagram. Jag tycker det är kul att börja lite smått med julen redan i augusti, få reda på alla nyheter som kommer till julen, för att sedan njuta max med min egen jul.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Jag försöker utåt sett inte visa att jag är en julälskare under andra sidan av halvåret. Men jag tänker ju då och då på julen. För min del så ser jag fram emot värmen så fort vi går över till januari. Sedan i augusti och hösten kommer så börjar julkänslorna komma direkt. Det är ju därför man har en julig blogg och Instagram.

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Mitt bästa tips är att sätt dig ner, ta det lugnt och bara vara och NJUT, för vi vet ju hur fort julen går.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja instagramma om julen?
1. Gör som DU vill, hur vill du ha din Instagram? Gör inte som alla andra.
2. Finns ju olika typer av julinstagrammare. Dom som lägger ut bara lånade bilder, dom som har egna bilder, dom som bakar och pysslar mycket. Vilken är du? Själv försöker jag variera så mycket som möjligt. Men bakning och pyssel är inte så mycket jag.
3. Upptäck gemenskapen med andra som har juliga Instagram och dina följare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar