Sidor

torsdag 1 september 2016

En kalendermånad närmre december

Första september. Ibland känns det befriande när vi byter månad, även om det bara går från en dag till en annan. På något sätt känns det som att det är lite mer okej att längta till julen i september än i augusti. September är ju faktiskt en höstmånad. Det tycker jag känns skönt. Jag längtar efter att tända ljus och krypa upp i soffan med en bok när regnet öser ner utanför. Å andra sidan älskar jag soliga höstmorgnar med mycket färg på träden och frisk, klar luft.

Hursomhelst. Mitt julbloggande får nog lugna ner sig ett tag. Jag är rädd att jag övertaggar om jag kör igång redan nu. Jag vill ju inte bli besviken... Jultankarna finns dock nära till hands hela tiden, så det betyder inte att jag kommer sluta blogga. Men jag drar inte upp tempot på högvarv förrän om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar