Sidor

söndag 13 november 2016

Novemberutmaningen 7-13

Då har det blivit dags för veckans novemberutmaningar från Bittes jul.

Del 7. Speciellt julminne?
Det finns många speciella! Det första jag tänkte på nu var ett år då jag och lillasyster fick en snowracer. När vi öppnat alla julklappar monterade vi ihop den, sedan drog pappa mig (oklart varför inte syster var med) på den på "kvällsrundan" till djuren i ladugården. Mysigt!

Del 8. Hur vill du inte fira jul?
Ensam.

Del 9. 5 Julsnabbisar
* Rött vs vitt
* -15 vs +5 
* Knäck vs Tomteskum
* Jansons frestelse vs BrunaBönor (om jag får välja utan fisk)
* Let´t snow vs White christmas

Del 10. Godaste drycken under jul, får självklart vara flera. 
Jag dricker inte alkohol och gillar inte kolsyra och helst inte varma drycker. Jag nöjer mig oftast med vatten, men känner mig ofta ganska komplicerad. ;) Däremot kan jag tänka mig en kopp varm choklad ute i kylan, och har faktiskt börjat gilla glögg en del, men bara lite åt gången.

Del 11. Vad är de konstigaste ni har på erat julbord?

Min första tanke var kött, eftersom jag är vegetarian. Annars skulle jag nog välja oliver eller dopp i grytan, inget som faller mig i smaken.

Del 12. När kommer din julgran upp?
Hos föräldrarna blev det någon dag innan julafton. Eftersom jag och mannen inte firar jul hemma hos oss blir det förmodligen en vecka innan jul, så att vi hinner njuta av mysigheten! :)

Del 13. Vad tror du finns i ditt paket under granen?
Jag har knappt sagt till någon vad jag önskar mig än. Men kanske en baktermometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar