Sidor

söndag 20 november 2016

Novemberutmaningen 14-20

Dags för del 14-20 i Bittes novemberutmaning.

Del 14. Snart halvvägs in i november, har du börjat få julångest?
Jag tänker att julnördar kan vara bra på att förebygga julångest, eftersom de börjar planera väldigt tidigt. Å andra sidan kanske julnördar vill hinna med mer än vad de gör, vilket kan ge ångest. Häromdagen insåg jag att det är verkligen inte långt kvar till första advent, nu är tiden som jag längtat så mycket efter. Kommer jag kunna njuta av allt? Tänk om jag missar något? Onödigt tänk. Onödigt energikrävande. Jag försökte lindra det igår med att baka lussebullar!

Min syster och jag lussar hos grannen.
Del 15. Lucia närmar sig, vad hade du valt att klä ut dig till.
Jag har aldrig varit lucia annat än när jag lussat för familjen, så jag kanske skulle välja det. Om jag var i 10-15-årsåldern. Detta år kör jag nog med glitter i håret som en tärna.

Del 16. En jul måste vara kul, vad är roligast med julen?
Att följa julkalendern, se människors (barns) förväntningar, att se nära och kära (förhoppningsvis) bli glada över julklappar.

Del 17. Vad måste finnas på gottebordet?
Clementiner och choklad. Någon knäck eller ischoklad brukar också slinka ner, men är inte så förtjust i det jättesöta.

Del 18. Vem är roligast att köpa julklapp till? 
Hade jag haft barn att köpa till hade svaret förmodligen varit givet. I år tycker jag det är roligast att köpa till min syster. Har kommit på en massa idéer! 

Del 19. Vad vore julen utan Kalle Anka?
Jaadu, det ska liksom alltid vara Kalle kl. 15. Jag har dock börjat tröttna på traditionen, det är inte så många klipp jag gillar och barnen jag firar med (födda 05 och 09) förstår inte varför vi ska kolla på gammal tecknad film. Ändå kommer vi sitta bänkade framför tv:n kl. 15 på julafton (om nu inte den tiden blir restid i år).

Del 20. Ställer ni fram något gott till tomten?
Nej, mamma får vara med på julbordet innan hon klär ut sig till tomte. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar