Sidor

söndag 4 oktober 2020

Veckans julälskare - Victorias jul


Veckans julälskare är Victoria som driver bloggen Victorias jul och instagrammar under samma namn. Hon blandar recept med julklappstips och pyssel och hennes kanaler domineras av egna, fina bilder.

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Pysslig, bakande och planerande.

Varför är du en julälskare?
Det beror nog till största delen på mina föräldrar, julen för mig har alltid varit förknippad med tid med familjen med spel och pussel, god mat och julgodis. En tid när vi alla var lediga tillsammans och bara myste hemma utan måsten. Nu när jag blivit äldre och har egna barn vill jag göra en julen till en magisk högtid för dem.

Topp 3: det bästa med julen?
1. Umgås med familjen.
2. Stämningen
3. Att få uppleva den genom mina barns ögon - se deras förväntningar och glädje.

Har du någon annorlunda jultradition?
Vi brukar alltid bjuda in flera av mina och makens syskon med familjer och ha en glöggprovning med en jultävling. Kanske inte jätteannorlunda men vi har nog ganska traditionella firande tror jag.

Varför instagrammar du om julen?
Jag började med mitt konto för fem år sedan (julbloggat i 11 år) för att jag älskar julen. Att ha ett julkonto ger så mycket glädje och gemenskap med andra jultokar. Har inte stött på några elaka kommentarer utan bara pepp och glada miner.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Jag planerar och fixar året runt. Köper julklappar när jag hittar vilket kan vara i slutet på december om jag hittar den perfekta klappen. Jag tänker på julen året runt och pratar rätt mycket om jul.

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Att göra det man verkligen vill ska finnas med först t.ex. om du inte kan vara utan saffransbullar och knäck gör du det först. Sen om det finns tid och ork kan du göra mer. Försöka att stressa ner och gör inte mer än du måste så du slipper stressa.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja instagramma om julen?
1. Fundera ut vad du vill ha för inriktning på din blogg - vill du visa enbart produktnyheter eller bara stämningsfulla bilder m.m
2. Lägg ner lite tid på varje inlägg och bild. Hellre färre bra inlägg än många halv dåliga.
3. Kör igång bara - du har inget att förlora. Det är fantastiskt roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar