Sidor

onsdag 14 september 2016

Julens tre val

Idag känns det som att det är dags för en lista igen. Den här hittade jag hos En fin jul. 

Julmat
Pepparkakor, rödbetssallad och bönbollar.

Juldryck
Jag dricker sällan kolsyrat eller varmt och aldrig alkoholhaltigt. Det begränsar mig en hel del. Men ibland blir det julmust, oftare vatten, så att alla julsmaker kommer fram.

Julmusik
O, helga natt är definitivt en favorit. Sedan tror jag det blir Bereden väg för Herran och Jul, jul, strålande jul.

Julfilmer
Jag får julkänslor av Harry Potter-filmerna. Kanske för att vi haft HP-maraton några jular. Annars har jag ingen aning, är väldigt dålig på film överhuvudtaget. Tipsa mig gärna!

Julgodis
Jag äter inte så mycket julgodis, men jag väljer i alla fall choklad och knäck

Juldoft
Gran, lussebulle och pepparkaka.

Julpynt
Adventsstjärna, glitter och julängeldockan -->

Julkalendrar
Mysteriet på Greveholm, Tjuvarnas jul och Tomtemaskinen. Sistnämnda är visserligen ganska seg, men det finns riktigt roliga partier.
 
Julmys
Familj, tända ljus, något gott att äta

Julläsning
Julevangeliet, någon adventskalenderbok och Astrid Lindgrens julberättelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar