Sidor

söndag 11 oktober 2020

Veckans julälskare - Midvintertider

Idag ska vi få lära känna julälskaren bakom instagramkontot Midvintertider. Hon har ett konto med många mysiga, stämningsfulla bilder.

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Varm, traditionell, skapande.

Varför är du en julälskare?
Jag har älskat julen sedan barnsben och tagit med mig det som varit viktigast in i vuxenlivet. Därifrån har jag skapat nya traditioner med min familj.

Topp 3: det bästa med julen?
Gemenskapen, dofterna och pyntet.

Har du någon annorlunda jultradition?
Annorlunda hmm nä men har några milstolpar så som pepparkaksbaket med barnen och bingolottos uppesittarkväll.

Varför instagrammar du om julen?
Det får mig att må bra, hänga fast vid dom där goa julkänslorna året runt och förhoppningsvis glädja alla andra julälskare där ute.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Tar varje tillfälle som ges att hitta julklappar eller pynt, jag börjar också planera nästkommande jul väldigt tidigt typ dukning, nytillskott på julbordet och dylikt.

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Njut av den korta tiden, stressa inte, det blir bra hur det än blir och ta hand om varandra extra mycket, låt julandan spridas.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja instagramma om julen?
Gör det!! Sätt igång bara, det ger så mycket när man upptäcker att det är fullt av människor med samma intresse och att man kan glädja andra med det. Det är guld värt i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar