Sidor

söndag 25 oktober 2020

Veckans julälskare - Theas jul


Det har blivit dags att presentera Thea som driver instagramkontot Theasjul. Hon bjuder på en blandning av julmysiga bilder, julfilmer och produktnyheter och är veckans julälskare!
 
Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Jag är väldigt förväntansfull kring denna tid och vill hinna göra så mycket som möjligt, vare sig det är att titta på julfilm eller testa nya julgodisrecept. Skulle säga att jag fortfarande är som ett barn på julafton. Därför blir mina ord ivrig, kreativ och impulsiv.

Varför är du en julälskare?
Julen har alltid varit en högtid jag sett fram emot och stämningen som den medför är något alldeles speciellt. Värmen, gemenskapen och förväntan som uppstår kring denna tid är helt oslagbar och jag ser alltid fram emot den något enormt. Det gör ju att man vill börja planera, prata om och "leva" i julen så tidigt som möjligt. Jag hade även alltid en bra jul när jag var barn, vilket såklart har gjort att jag gillar högtiden så mycket idag.

Topp 3: det bästa med julen?  
Stämningen, julfilmerna och julbaket.

Har du någon annorlunda jultradition? 
Annorlunda vet jag inte om det är, men de senaste åren har vi börjat med ett julklappsspel som vi kör under dagen den 23:e december. Min mamma fixar ihop massa små utmaningar eller spel som resterande av familjen är med och tävlar i, exempelvis gissa kola-sorten eller gissa hur många riskorn det är i en burk. Den som vinner en utmaning får då välja ett litet paket. Jag älskar denna tradition och det är kul att tävlingarna egentligen inte har så mycket med kunskap att göra, vilket gör att den passar folk i alla åldrar.

Varför instagrammar du om julen?
Jag börjar längta till julen väldigt tidigt och alla delar inte direkt samma entusiasm. Så jag började söka runt på instagram och fann detta fantastiska julcommunity som jag ville ta del av och skapade därmed @theasjul. Det är så otroligt mysigt att ha andra julälskare att dela idéer och julstämning med när andra runt omkring inte riktigt är redo för det än. 

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Jag tror inte det märks så jättemycket förutom att jag börjar prata om det lite tidigare än alla andra och berättar om alla julnyheter jag ser. Sedan kan jag titta på julfilm lite då och då när det är lite regnigt ute, samt lyssna på julmusik i augusti, men detta tror jag inte uppfattas av så många. Beror nog på att jag oftast skriver av allt juligt på min julinstagram.

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Försök att inte stressa. För många är det en stor press att julen måste vara på ett visst vis, men det är meningen att julen ska vara en lugn och mysig tid som du spenderar med nära och kära. Så om du inte hinner fixa allt du vill eller inte hinner göra egna köttbullar till julbordet så är det okej. Ta det istället lugnt och titta på en julfilm med lite varm choklad och försök glömma all stress. Julen handlar inte om press och hur mycket du hunnit gjort, utan om stämningen och gemenskapen.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja blogga/instagramma om julen?
Tänk inte på vad alla andra lägger upp, utan posta det DU vill. Din sida blir mycket mer intressant om du gör det helhjärtat. Om du exempelvis inte bryr dig om produktnyheter, posta inte om det. Personligen gillar jag de som använder sig av egna bilder och visar upp sin egna juliga vardag, så mitt andra tips är att visa hur julen är just för dig. Mitt tredje tips är nog bara att integrera med alla andra julälskare. Det roligaste med att instagramma om julen är gemenskapen och kontakten man får med alla julälskare. Att få dela den bästa tiden av året med andra som känner exakt likadant är otroligt mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar