Sidor

söndag 15 november 2020

Veckans julälskare - Juletid med Victoria

 

Det är redan söndag igen och dags för veckans julälskare! Låt mig presentera Victoria, kvinnan bakom instagramkontot @juletidmedvictoria. Hon bjuder på julmysiga bilder, julkultur och produktnyheter. Nu ska vi lära känna hennes julintresse lite närmre.

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Nostalgisk, ljus & mys.

Varför är du en julälskare?
Julen har alltid varit min favorithögtid. Uppbyggnaden med och kombinationen av mörker, ljusen och förväntan ihop med traditioner och att en hel månad handlar om att visa sin uppskattning för varann tycker jag är fantastisk. 

Topp 3: det bästa med julen?
1. Musiken (helst med piano och stråkar)
2. Ljusen (julstjärnor, adventsljusstakar, änglaspel)
3. Traditionerna (julbak, pynt, överraskningar)
 
Har du någon annorlunda jultradition? 
I min mans familj har det blivit jultradition att på förmiddagen ta ett årligt julkort. Helst vid vatten (havet eller sjö). Förra året var väderförhållandena inte med oss så då blev det inne.  
I min familj har det blivit tradition att varje år lägga in nått nytt på julbordet som bryter av julmaten. Sist var det en lammfilé som var gudomlig.
 
Varför instagrammar du om julen?
För jag behöver ha en utlopp för alla mina jultankar och inspirationer.
 
Hur märks det på dig resten av året att du är en julälskare?
Nynnar julmusik, ser på julfilm ibland off season. Köper Apotekarnes julmust så fort den kommer ut i butik. Jag blir exalterad av tanken på julen oavsett tid på året.  
 
Vilka är dina bästa tips inför julen?
Gör inte saker för att man ”måste”. Gör dom sakerna du faktiskt är sugen på och strut i resten. Det blir jul lika mycket ändå.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja instagramma om julen?
1. Gör det när du känner sig inspirerad eller vill dela nått med andra julälskare. 
2. Var trevlig och kommentera gärna andra julälskares inlägg. 
3. Ha inte för höga krav på dig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar