Sidor

torsdag 21 november 2019

Juligheter att längta till

Idag tänkte jag att vi ska kika på vad jag har för juligt att se fram emot framöver. Julen närmar sig verkligen nu!

* 24/11 ska jag baka pepparkakor med 10-12-åringarna i kyrkan (jag positionerar mig vid ugnen och hoppas att de inte äter upp all deg).


* 1/12 blir det adventsgudstjänst i kyrkan. Det brukar vara så bra med barnkörerna och vuxenkören!

* 6/12 blir det julmacka och julkonserten Klingande julkort med min mans jobb. Det blir tredje året på rad och de brukar vara riktigt genomtänkt, proffsigt och fyllt med julstämning!


* 13/12 anordnas det julfest i byn, kanske går vi dit?

* 14-15/12 är det julkonserter i kyrka. Någon av föreställningarna vill jag sitta på plats! De senaste 2 åren har jag mest varit i källaren för att hänga med barnkören mellan deras sångpass men i år vill jag se konserten i sin helhet.

* 20-22/12 - här någon gång blir det den traditionsenliga julmatshandlingen med pappa.

Här emellan blir det adventsmys, julfikaknytis med vänner (hoppas jag), kanske någon julmarknad och lite paketinslagning.

Vad ser ni fram emot för juligheter framöver?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar