Sidor

tisdag 8 oktober 2019

Adventsljusstakar

Idag tänkte jag att vi ska titta på de adventsljusstakar jag haft sedan jag flyttade hemifrån. Första året gjorde jag och min man (då pojkvän) varsin ljusstake av kopparrör. Och de hänger fortfarande inte med. De är lite svåra att göra juligare men jag gillar dem ändå.

Julen 2015. (se vilket ojuligt första adventsväder vi hade...)

Julen 2017.
Till julen förra året ville jag ha en lite mer julig adventsljusannordning. Kopparljusstaken fick stå i köket och matsalen men i vardagsrummet blev det lite juligare. Jag har visst ingen bild i dagsljus men det är i alla fall ett (fejk)silverfat jag hittade på second hand, fyra blockljus och små, röda julgranskulor omkring. Det blev mysigt och fint!



Nu är jag nyfiken - hur ser era adventsljusstakar ut? Skriv i en kommentar eller visa på din blogg eller instagram!

2 kommentarer:

  1. Gillar era ljusstakar av kopparrör! Personliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är roligt att minnas tillbaka den tillsammanstid det tog att tillverka ljusstakarna.

      Radera