Sidor

torsdag 17 oktober 2019

Tillbakablick: juligheter i december 2018, del 2

Vi har kommit fram till den sista delen av tillbakablickar på juligheter 2018. Den här gången fokuserar vi på 16-31 december. Här kan du läsa om september, oktober, november och den första delen av december.

Den tredje adventshelgen ägnades åt tre julkonserter med barnkören jag var ledare i. Intensivt men riktigt roligt!


Mellan konserterna gick jag, min man och pappa ut i pappas skog för att leta julgranar.


Jag försökte lyxa till plugget med tända ljus.

Och sen kom julgranen in och blev klädd och fin! Så mysigt att vakna med den här vyn till frukost när det var mörkt ute!

Hugo gillade också att vi fick in gran, särskilt eftersom han fick smaksatt vatten varje dag! ;)

Fyra dagar innan dopparedagen åkte jag och två klasskompisar till Göteborg för att gå på Jul på Liseberg, så mysigt!

Ännu mer julgransmys!

Jag slog in julklappar och det här var faktiskt den enda bild jag tog under juldagarna. Skönt då - att slippa mobilen - men lite tråkigt så här i efterhand. I år ska jag ta med kameran och försöka ta några fler bilder.

Som skrivet, vi hade bra service med smaksatt vatten till katterna - men ett väldigt spring med vattenkannan för att ge vatten åt granen! Haha!

Mellandagsmys med julkuddarna utan plugg!

Jag luktade på hyaciner.

Och sen var det nyårsafton! Eftersom min man var sjuk firade vi hemma och jag försökte få Abbe att delta i familjemyset. Han var väl inte direkt jätteförtjust i det. ;)

4 kommentarer:

  1. Så mysigt, nu längtar jag ännu mer :D

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite tillbakablickar. Jag är också så dålig på att ta bilder under själva julfirandet. Jag har ett enda foto från julafton förra året, lite tråkigt så här i efterhand men samtidigt skönt att jag tyckte att det var annat som var viktigare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är både och det där... Kanske någon annan som tog bilder som kan dela med sig? :)

      Radera