Sidor

torsdag 3 oktober 2019

Tillbakablick: juligheter i november 2018

I serien med tillbakablickar har det blivit dags att visa vad jag gjorde för juligt i november förra året. Det blir fler och fler bilder för varje månad och det har ju sin naturliga förklaring. I november börjar ju "allmänheten" förstå att julen verkligen närmar sig.

Läs om vad jag gjorde för juligt i september och oktober.


Jag avslutade fem veckors praktik (på platsen där jag nu jobbar) och bjöd på mjuk pepparkaka (det måste ha varit den som gjorde att jag fick jobbet!).

Postnord bjöd på tre mycket fina kort. Det översta och det till höger har hängt uppe sedan dess och snart får det tredje komma upp igen.

Jag firade fjärde minusadvent, något som blivit en tradition och som jag gärna håller vid liv!

Jag gjorde tryck på en kudde. Det var roligt men slutresultatet (det där med att sy en kudde av det) blev inte särskilt bra, haha!

Vi eldade massor i vård kakelugn, så mysigt!

Jag var bland de första in på Erikshjälpen när de öppnade upp för julen. Jag hittade två ljusstakar jag spanat efter, en julstjärna och ett par gardiner. Ser fram emot årets julavdelning!

Jag pysslade igen! Denna gång blev det enkla, vita granar som fick sitta i köksfönstret och sprida lite snö mot den annars bara marken.

Julen började komma till gatorna i staden där jag då pluggade. Mysigt att mötas av det när en stiger av tåget en tidig morgon när mörkret fortfarande håller fast dagen.

Jag gjorde pepparkaksdeg...

... och bakade pepparkakor. Mums! 

Förra året satte jag upp de första adventsljusstakarna den 23 november. Vill minnas att jag haft en tugg pluggvecka och behövde lite uppmuntring. Perfekt med julstämning vid sådana tillfällen!

Jag blev sjuk men fick en julbok och myste med Hugo, så det gick rätt bra. Här läser vi Jul i Bullerbyn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar