Sidor

söndag 6 oktober 2019

Veckans julälskare: Tomtenissans jul

Den här veckan har det blivit dags att lära känna julälskaren bakom instagramkontot Tomtenissans jul. Hon delar med sig av julnyheter och egna julfynd i vardagen. Kolla gärna in funderingarna på jultatuering, skulle du våga skaffa en sådan?

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Traditionell, längtansfull och inre lugn.

Varför är du en julälskare?
Stämningen överallt med julmarknader, allt julpynt både ute och inne, julmusik och allt mys gör mig lugn och lycklig. Förberedelserna innan är minst lika viktiga som själva julafton.

Topp 3: det bästa med julen?
Familjemys, julklappsspel och maten.

Har du någon annorlunda jultradition?
Jag är rätt traditionsbunden och svårt för att ändra jultraditioner, tror inte vi har någon speciellt annorlunda tradition dock.

Varför instagrammar du om julen?
Det är inte lätt att börja längta efter jul mitt i sommaren, folk i allmänhet har inte förståelse för det så därför började jag för många år sedan julblogga och då öppnades en helt ny värld där jag märkte att jag inte va ensam. Har för några år sedan gått över helt till instagram och då är det ännu tydligare att jag inte är den enda julnörden.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Jag är rätt lugn i mitt jultänk från januari till juni men på semestern brukar det dyka upp tankar om julen. Sedan i augusti/september då är det full fart. Jag planerar, kollar julfilmer, lyssnar på julmusik och har en stor jullängtan ända fram till jul.

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Börja i tid! Planera julklappsinköp och dela upp inköpen under hösten, det är det bästa för både plånboken och stressen. Julen blir mindre trevlig om man är sönderstressad, gör allt i sista minuten och tar slut på varenda krona man har.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja instagramma om julen?
Börja bara! Starta ett konto och kör på.
Alla gillar olika, men jag gillar personliga inlägg, någon som provsmakat något eller tips om lite mer ovanliga juliga saker.
Följ andra julkonton och låt dig inspireras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar