Sidor

onsdag 9 oktober 2019

En ny jullista

Jag hittade en jullista hos Helenes underbara jul som jag tänkte ta mig an idag.

Mina julfärger i år?
Det mesta blir nog rött, grönt och vitt som vanligt.

 
Vilka fem saker klarar jag mig inte utan i jul?
Om det ska vara saker kan jag inte nämna familjen... Då blir det julgran, tända ljud, brasan i kakelugnen, pepparkakor och clemtiner.
 
Vad vill jag ha på mitt julbord?
Rödbetssallad, någon form av boll till det, brieost och grönkålspaj med mera.

Juliga löften i år?
Njuta och ta fler bilder än förra julen (tog en under juldagarna så det löftet blir lätt att hålla!)
  
Vilka julmarknader vill jag besöka?
Det vet jag inte än men vill gärna besöka någon! Kanske i Eksjö eller Falköping? Har ni tips på bra marknader kring Jönköping?

Vad vill jag baka i år?
Pepparkakor, något med saffran och testa att göra veganska kokosrutor.


Julfilmer jag vill se julen 2019?
Har dålig koll på film men vill gärna upptäcka någon julfilm i höst och vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar