Sidor

lördag 26 oktober 2019

Julmys med glöggpreimär!

Den 24:e fick jag en påminnelse om en händelse som ägde rum 24:e oktober 2016 - då var det glöggpremiär med mamma, pappa och min man! Efter att ha skickat videon till mamma och pappa kom det snart en inbjudan - igår blev det därför julmys hos mina föräldrar!

Vi möttes av en marschall som lyste upp vägen till huset (det är ju så mörkt ute på kvällarna nu!). När vi kom in önskades vi god jul.


 Mamma hade till och med tagit fram (ett) julpynt, plockat fram julservetter och tänt ljus.

Det bjöds på säsongens första tomtegröt med kanel och mjölk! Det fanns även helgskinka.

Sedan var det dags för glöggpremiären! Eller, inte för min del, jag drack glögg på julälskarträffen i Jönköping för två veckor sedan. Vi drack god glögg, åt pepparkakor och myste. Bra kväll!

Har ni haft något julmys på sistone?

4 kommentarer:

  1. Låter ju urmysigt! Här blev det glögg och pepparkaksglass igår.

    SvaraRadera
  2. Men vilka härliga föräldrar du har; låter ju hur mysigt som helst:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De vet hur de ska göra sin förstfödda glad! :)

      Radera