Sidor

tisdag 21 november 2017

Bibelläsningsplaner i december

Eftersom julen, enligt mig, i grund och botten handlar om Jesu födelse, är det lika centralt som under resten av året att besöka kyrkan i juletider. Förra året avslutade vi julafton med midnattsgudstjänst, och det var så härligt att få sitta ner, andas, tänka på allt fint vi varit med om under dagen, att få lyssna till de klassiska julsångerna (O helga natt, Stilla natt osv) och höra julens Bibeltexter.

I Bibelappen YouVersion finns det några Bibelläsningsplaner som jag följt de senaste åren.

Advent: Kristus kommer!
28 dagar
Den här planen innehåller en text kopplad till en Bibeltext varje dag, och vänder sig till den som "vill förbereda sitt hjärta för att fira Messias". Den är anpassad att starta den 1 december.

Rediscovering the Christmas Season
25 dagar
En text kopplad till bibelord som inkluderar "reflections, questions and action steps to center each day on Christ". Anpassad att startas 1 december.

Berättelsen om julen
5 dagar
Fokus ligger på bibelord om "den enkla början Frälsaren som världen väntat på i århundraden fick".

Tidigare år har jag följt den första och tredje, i år kanske jag ger mig på den på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar