Sidor

torsdag 18 oktober 2018

Fall bucket list - så går det

Det har nu gått drygt en månad sedan jag publicerade min fall bucket list. Meningen var att den skulle vara kravlös, vilket jag tycker den har fortsatt vara. Jag tänkte ändå att vi ska kolla hur det går med det jag skrev upp.

Jag vill:
* äta satsumas (den här klarar jag av typ varje dag!)
* göra en dörrkrans
* höstpynta med uteblommor - pågående
* plocka in lite höst (jag fick prydnadspumpor som mamma odlat, de står fint vi kakelugnen)
* elda i kakelugnen och titta på regnet
* baka pepparkakor
* äta pepparkakor
* baka något med saffran
* skicka julkort
* hitta julbelysning till nya huset
* läsa en julig roman - jag håller på att lyssna på Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden, men vill gärna läsa fler julböcker senare!
* följa Vår tid är nu och Springfloden på tv - pågående


Jag har alltså gjort 2 punkter och har 3 stycken på gång. Det där med pepparkakor och julkort får vänta några veckor till.

Ni andra som gjorde en lista, hur går det för er?

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vilken rolig idé! Jag har inte tänkt på att man kan göra en bucket list för så nära i tiden. Kikade på din lista och kan inte bocka av något än, men jag har läst boken du skriver om och den är jättemysig. I går kväll hade jag tänkt skriva julkort, men hejdade mig. Fast jag är allt bra sugen.

    Solsken
    Linda

    PS! Jag försökte kommentera icke-anonymt, men datorn vill inte ta min kommentar. Jag har bloggen Växthusjul (http://lindastappa.blogspot.com) och hittade hit via en annan julblogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske lite tidigt att skicka julkort nu (även om det ju såklart går att skriva dem nu!), men visst är det svårt att hålla sig ifrån sådant där!
      Konstigt att det inte gick att kommentera med bloggnamn, men jag har kollat in din blogg. Ser jättemysig ut! :)

      Radera
  2. Det går ganska bra för mig faktiskt, har hunnit med flera saker på min lista :)

    SvaraRadera