Sidor

söndag 28 oktober 2018

Veckans julälskare: Lillie, Mer jul

Veckans julälskare heter Lillie och bloggar på Mer jul. Jag gillar hennes blogg för att hon gärna delar med sig av sitt personliga julplanerande, såsom julbord, fönsterputsning och juliga helgplaner. Idag är det hennes tur att svara på frågorna!

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Traditionell, mysig och matglad.

Varför är du en julälskare?
Det är tack vare min kära mamma. Jularna var väldigt magiska när jag var liten. Min mamma lade ner mycket tid på att få det julmysigt hemma och för att jag och mina systrar skulle få en härlig traditionell jul varje år.

Topp 3: det bästa med julen?
1. Julgranar,
2. Julmusik
3. Julfilmer

Har du någon annorlunda jultradition?
Det får väl vara våran ljuvliga grönkål på julbordet. Vi brukar även laga Lammfrestelse istället för Janssons.

Varför bloggar du om julen?
För att få utlopp för min längtan till julen och för att få komma i kontakt med andra likasinnade julälskare.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Att jag ständigt sparar julrecept och julbilder på Pinterest, att jag räknar dagarna till julafton, att jag går runt i min tröja som det står "I'm only a morning person on december 25th". Och att jag troligtvis planerar julen redan i september, hehe.

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Släpp på kraven lite och försök njuta av nuet. Ibland är det lätt att man rycks med i all planering, städning och matlagning att man missar att ta vara på tiden. Lite smuts i hörnen är inte så farligt, det allra viktigaste är att ha tid till att vila upp sig och umgås med nära och kära. Det ska jag själv försöka leva efter i år när vi har en härlig arbetstagar-jul med många lediga dagar :)

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja blogga/instagramma om julen?
- Ta mycket bilder.
- Berätta om dina jultraditioner.
- Dela dina bästa julminnen.

Vem skulle du vilja att jag ställer de här frågorna till?
Sannas Christmas

3 kommentarer:

  1. Superkul initiativ! Tack för att jag fick vara med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du tycker det och att du ville vara med! :)

      Radera
  2. Jag blir nyfiken på vad lammfrestelse är för något :-)

    SvaraRadera