Sidor

söndag 21 oktober 2018

Veckans julälskare: Jul hos Linda

Jul hos Linda är en blogg med många fina bilder, recept och pyssel. Förra året körde hon "Ett foto i timmen" på lördagar, för att maximera julförberedelserna. Det var roligt att se! Linda finns även på instragram under namnet @julhoslinda

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Traditionell, kreativ och stressfri.

Varför är du en julälskare?
Jag älskar traditioner och festligheter, och julen är liksom traditionernas och festligheternas mamma.

Topp 3: det bästa med julen?
Lugnet, tiden med nära och kära, längtan och förberedelserna.

Har du någon annorlunda jultradition?
Inte egentligen, jag får skapa någon ny och rolig tradition!

Varför bloggar/instagrammar du om julen?
För att min längtan måste ta vägen nånstans, och jag älskar att skriva.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Jag nynnar på jullåtar utan att märka det, jag pinnar ständigt julinspiration på Pinterest, om jag ser en perfekt present till någon i min närhet under sommarsemestern utbrister jag "Vilken perfekt julklapp!" trots att personens födelsedag kanske infaller tidigare än julen.

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Stressa ner! Strunta i att storstäda varje skåp och låda. Det blir jul ändå (Ikeas julreklam sitter fortfarande djupt rotad!).

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja blogga/instagramma om julen?
1. Sluta fundera på saken och börja direkt, det är fantastiskt!
2. Stressa inte, det är okej om uppdateringen lider om det innebär att du får tid över för att njuta av förberedelser/längtan/firande tillsammans med de viktiga personerna i ditt liv.
3. Interagera. Alla i julbloggosfären är jättetrevliga och man blir så glad varje år när man återser bekanta bloggare och instagrammare i flödet.

Vem skulle du vilja att jag ställer de här frågorna till? 
Matildas jul

2 kommentarer: