Sidor

torsdag 20 september 2018

En julig lista

Sannas Christmas har knåpat ihop en julig antingen-eller-lista. Så här väljer jag:

Blossaglögg eller annan sort?
Är ingen expert, men tror jag föredrar någon annan.

I glöggen: Mandlar eller russin?
Gärna båda, men om jag måste välja blir det mandel.

Adventljusstake eller adventsstjärna?
Adventsstjärna.

Riktig gran eller plastgran?
Riktig!


Lussekatter med russin eller utan russin?
Med russin.

Lussekatter eller lussebullar?
Är inte det samma sak? Säger nog lussebullar. Om jag pratar om lussekatter har jag nog gjort något juligt med mina katter. :)

Risgrynsgröt eller ris á la malta? 
Risgrynsgröt!

Saftsås eller kanel/socker på gröten? 
Kanel och socker.

Julfirande hemma eller utomlands?
Hemma!

Köttbullar eller prinskorv?
Äter inte kött, men brukar göra vegetariska bullar.

Julskinka eller lax?
Se ovan.


Röda eller vita dekorationer?
Röda.

Ge bort eller få julklappar?
Ge bort.

Festhögtid eller familjehögtid?
Familjehögtid.

Lussebullar eller pepparkakor?
Pepparkakor.


Glögg eller julmust?
Glögg.

Apotekarnes eller Nygårda?
Dricker sällan julmust, så har inte så stor koll.

Lussevaka eller Juldagsutgång? 
En promenad på juldagen, kan det räknas som juldagsutgång? ;)

Snö eller ingen snö? 
Snö!


E-shopping eller butiksshopping?
Tycker det är mysigt att shoppa i butik kring jul, men e-shopping är rätt smidigt eftersom det är så många i butikerna denna tid på året...

Amaryllis eller julstjärna?
Hm... Amaryllis tror jag.


Mozartkulor eller rocky road?
Rocky road.
Tomtar eller änglar?
Änglar.




Vad väljer du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar