Sidor

söndag 23 september 2018

Veckans julälskare: Jennys jul

Jenny visar sin julkärlek året om, både på bloggen (jennysjul.com) och instagram (@jennysjul). Hon bjuder på inblickar i sin vardag och bland annat det dockhus hon påbörjat, och blandar det med tips på större evenemang och julnyheter. Varje år ordnar hon adventsfika för sina vänner, vilket inspirerar mig mycket. (När hon svarade på frågorna skrev hon röd text, det är julnördigt det!)

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord. 
Året runt, rött och ljus.

Varför är du en julälskare?
Älskar magin man skapar till jul och julen den sträcker sig från oktober till december.
Foto: Jenny. Myset, magin och ljuset.

Topp 3: det bästa med julen?
Magin, smakerna och ljuset.

Har du någon annorlunda jultradition? 
Oj svårt, kanske att jag och pappa alltid åker till kyrkogården på julaftons förmiddag och sätter ljus och kransar på gravar och i minneslunden.

Varför bloggar och instagrammar du om julen?
Från början var det nog för att få mina vänner att förstå hur underbar julen är, alltså dela med mig av min jul och då förhoppningsvis få deras julstämning att kicka igång! Nu gör jag samma sak men vill också nå andra som vill ha en bit av julmagin! Dessutom är det en underbar dagbok att gå tillbaka i och läsa och hitta recept i.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Jag bloggar/lägger ut på Instagram året runt (även om det är mer frekvent augusti-december) så jag har ständigt julglasögonen på och kan fota någon liten bortglömd tomte på ett café även i april. När jag pratar jul i maj så himlar min femåring med ögonen och säger, vänta tills det blir jul mamma!

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Släpp alla måsten. Gör julen till din och som du vill ha den och släpp stressen. Kommer stressen försvinner julmagin. Ät hellre köpta köttbullar än att du är helt slut när julaftonsmorgonen kommer.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja blogga eller instagramma om julen?
1. Låt DIN personlighet komma fram, visa din kärlek till julen.
2. Vissa jobbar med ett ämne (pyssel, nyheter, bakning osv). Bestäm din inriktning. Min är ALLT! :) Personligt, nyheter, recensioner, pyssel osv.
3. Uppdatera så ofta som DU vill. Jag uppdaterar ofta, andra någon gång ibland. Inget är fel.

Vem skulle du vilja att jag ställer de här frågorna till?
Julkulturcramar, en underbar personlighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar