Sidor

torsdag 7 november 2019

Jul på Liseberg

När jag tittade igenom förra årets bloggande insåg jag att jag inte visade bilderna från Jul på Liseberg (de finns dock på min instagram). Därför tar vi en titt på dem idag!
 

I slutet av höstterminens plugg åkte jag och två klasskompisar till Göteborg, jag tror det var veckan innan jul. Vi var där vid öppning för att hinna med så mycket som möjligt men om det passar rekommenderar jag att vara där när det mörknar för att få ut mesta möjliga av alla miljoner lampor som lyser upp parken.

Förutom den fantastiska belysningen fanns olika temaområden såsom medeltidsby och gammaldags jul med körer i gathörnen och försäljare av både hantverk och mat. Det fanns mycket fika såsom lussebullar, varm choklad, glögg, kanelbullar, godis och julbord på restaurang. I tomtens verkstad satt tomten bland de arbetande nissarna för att ta emot önskelistor. Några åkattraktioner var öppna och kaninerna gick omkring bland barnen. Det brukar även finnas en konståkningsföreställning som är väl värd ett besök.

Jag gissar att det är ett liknande koncept i år när Liseberg slår upp julportarna den 15:e november. Läs mer här.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar