Sidor

söndag 17 november 2019

Veckans julälskare: Julglädje

Veckans julälskare är kvinnan bakom kontot @julglädje på instagram. Där blandas inspirationsbilder med vardagsjuligheter och kärlek. 

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Lycklig, förväntansfull och sprallig.

Varför är du en julälskare?
Det handlar om en känsla av oändlig kärlek och trygghet som bara kommer fram i juletid. Det är verkligen en tid som har en alldeles egen känsla. Julen får en att vaggas in i barndomens armar igen och komma i kontakt med sitt inre barn. Julen för mig representerar kärleken.

Topp 3: det bästa med julen?
Det bästa med julen är att få visa sin uppskattning mot sina nära och kära, och även för människor man inte känner. Att viljan att ge blir större än viljan att ta och att alla vill ljusa upp varandras och en annan människas närvaro.

Har du någon annorlunda jultradition?
De flesta verkar brukar åka runt på julafton lite här och var, men i min familj har vi alltid bara varit hemma på julafton. Den enda gästen som kommer över till oss är min kära morfar, varje år får han samma julklapp - en ask med wienernougat. En annan tradition är att han varje år somnar i fåtöljen efter klockan tre när vi alla tittar på Kalle Anka. :)

Varför instagrammar du om julen?
Jag instagrammar om julen för att jag tycker det är härligt att det finns så otroligt många julälskare runt om i världen. Och oavsett hur långt bort vi bor ifrån varandra så kan vi få kontakt och kunna samtala och prata med varandra om vår favorittid på året.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Så fort någon nämner julen så vänder sig alla åt mitt håll, medvetna om hur mycket jag älskar julen. Det har blivit som en del av min personlighet. Att gå runt och nynna på jullåtar mitt i sommaren, dricka julmusten så fort den finns i butiken och ständigt sitta och drömma sig bort till vita snöflingor, tända ljus, julgodis, klappar och gemenskap, allt som hör julen till.

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Glöm aldrig bort vad julen verkligen handlar om för dig. För en tid som bara inträffar en gång om året, glöm inte att stanna upp, andas och känna in den underbara julglädjen och tryggheten som julen bär med sig. För den väger mer än alla julklappar, allt julbak och all julstress i världen. Och se gärna till att göra någonting för någon annan, någon som behöver det mer än du. Någon som drömmer om att ha det livet du har.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja instagramma om julen?
1. Var dig själv, ingen är som du.
2. Dela med dig av så mycket som möjligt, skala inte av dig för att passa in i någon slags mall eller förväntning. Här är alla olika personligheter och tankar välkomna.
3. Gör dig bekant med alla de andra julälskarna, man kan inspireras och känna en glädje av att ha hittat andra som älskar julen lika mycket som en själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar