Sidor

lördag 12 november 2016

Årets första julbak och missionsauktion

I kväll är det dags för en händelse som sedan jag var liten gett mig de första känslorna av att julen verkligen är på väg. Det är dags för missionsauktion* i min barndomsförsamling. Det brukar säljas mycket hembakat, hemstöpta ljus, dukar, ljusstakar med mera. Det finns lotterier och en hel del ätbart. Många år blir det en "hemvändarfest" då många som flyttat kommer tillbaka. En riktigt mysig och stämningsfull kväll!

Jag brukar skänka något varje år, och i år blir det två mjuka pepparkakor som jag gjort idag. Det luktar fantastiskt i huset, jag är så sugen på att smaka ett litet hörn...!







* En missionsauktion är en auktion där insamlade pengar går till missionsarbete, i det här fallet i Mocambique och Ryssland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar