Sidor

onsdag 23 november 2016

Musikhjälpen och julvärdar

Igår blev det officiellt vilka som blir programledare i årets Musikhjälpen. För sjätte året kommer Kodjo Akolor stängas in i buren, med sig har han Little Jinder och Howlin' Pelle. Båda de sistnämnda har tidigare gästat buren, men i år är första gången de är med hela tiden, det vill säga i Örebro den 12-18 december. Som jag skrivit tidigare är temat för årets Musikhjälpen "Barn i krig har rätt att gå i skolan". Jag inser att jag inte kommer hinna lyssna/titta så mycket i år, det passar inte med jobbet, men när jag är hemma får radion eller tv:n stå igång, för Musikhjälpen är en så väldigt bra grej!

Jag tänkte även passa på att skriva om julvärdarna i SVT och TV4. De flesta (julnördar) har säkert redan koll, men för den som missat det: i SVT ser vi Sanna Nielsen, och i TV4 gör Bengt Magnusson sitt andra år.

Nielsen verkar vara en trevlig person. Jag träffade henne för en kort intervju för något år sedan och fick ett bra intryck. Det kan bli bra! Jag tror knappt jag kollade på TV4 förra julen, så jag kan inte säga om Magnusson är ett bra val. Men jag antar det, eftersom han får vara med igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar