Sidor

söndag 1 september 2019

Julsäsongen 2019 - välkommen!

1 september är här vilket betyder att julsäsongen drar igång - i alla fall för oss julälskare. Härligt!

Jag insåg att jag inte riktigt avslutade här på bloggen i julas. Jag tog i princip inte en enda bild förra julen. Det var skönt eftersom det innebar att jag la ifrån mig mobilen, men också lite synd. Hur såg det ut? Vilka var med? Och så har jag inga bilder att bjuda på nu...

Å andra sidan har 2019 varit ett år då jag tänkt på julen nästan varje vecka. Jag har gjort några inlägg här och ett gäng på instragram. Det är något visst att kika runt där när nästan alla andra konton sover. Visst är det lite tråkigt med inaktiviteten, men desto roligare när någon annan julälskare ger sig till känna genom en bild.

Så, vad händer på bloggen den här julsäsongen?
De senaste åren har jag bloggat ganska flitigt i september och sedan har det avtagit ju närmre jul vi kommit. Jag har sagt till mig själv att det är okej. Jag tycker att det är roligare att driva instagramkontot (@sofiesjulblogg) och där är jag flitigare. I år har jag börjat planera bloggandet mycket tidigare för att jag tänkt på julen mycket mer. Därför finns det ett gäng inlägg redo och jag har en del annat på gång. Men det tar vi senare.

Här är lite av det jag skrivit om på bloggen sedan förra julen:
* I början av sommaren tillkännagavs att Musikhjälpen äger rum i Västerås 9-15 december. Tema och programledare brukar tillkännages snart. För mig är det här julstämning!
* Jag uppmärksammade (men firade inte direkt) juliafton den 24 juli. Dagen innan såg jag en jättestor tomte.
* I slutat av juli var jag på loppis och såg en hel del julfint som jag visade upp i två inlägg. Här är det första och här är det andra.
* För några dagar sedan presenterade jag ett gäng nya julromaner för året. Framöver dyker det upp fler nya julböcker för blandade åldrar.

På instagram har du bland annat kunnat se och läsa om:
* När jag fick ett försenat julkort - i maj.
* Att det snöade i maj.
* Juliga loppisfynd.
* Och jul på kontoret.

4 kommentarer:

  1. Synd att det inte blev några bilder, men å andra sidan kunde du ju njuta av allt i stunden. Några år blev det inte så många bilder för mig heller, det är sånt som händer. :) Kul med Västerås för Musikhjälpen! Håller med om att MH är julstämning. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är både och det där... I år ska jag försöka ha med kameran istället så slipper jag mobilen men kan ändå fånga det som händer. :)

      Radera
  2. Jag är också dålig på att fotografera på julafton, förra året tog jag bara ett enda foto, lite tråkigt i efterhand men det var väl helt enkelt fokus på annat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är både och det där, svårt att hitta en balans ibland.

      Radera