Sidor

lördag 21 december 2019

Lucka 21: Enkät om julpynt

Det har blivit dags för en enkät! Den här gången handlar det om julpynt eller andra juliga saker. Svara gärna i en kommentar, på din blogg eller någon annanstans där du skriver!


1. Vilken är det första julpynt du tar fram och när tar du fram det?
Det blir någon adventsljusstake inför advent. Om jag köpt något nytt några veckor innan advent brukar det få stå framme för att det inte känns lönt att lägga ned det i lådan (som står otympligt i garderoben).

2. Har du några speciell traditioner kring julpyntande?
Jag lyssnar på julmusik när jag pyntar för att komma i rätt stämning och för att pyntet ska känna sig extra välkommet. :) Kanske avlutas pyntandet med en julfika.



3. Vilket är ditt finaste julpynt?
Jag har visst ingen bra bild på henne, men för ganska många år sedan fick jag en julängel av mamma och pappa. Hon får alltid en bra plats och gör mig glad när jag hittar henne i jullådan.


4. Vilket är ditt konstigaste julpynt?
Det måste vara de här dukarna. Trodde det var typ midsommardukar när jag såg dem på en loppis men det visade sig att det står "God jul" i hjärtana i hörnen. De fick följa med hem just för att de kändes så knasiga. :)

5. Har du något julpynt med ett särskilt minne?
Se det här inlägget när just det här temat behandlades i min fotoutmaning julfredag på instagram. Kolla gärna hashtagen för att se fler härliga pynt med minnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar