Sidor

söndag 13 september 2020

Tillbakablick: juligheter sommaren 2019

Förra året hade jag ett inslag på blogg som hette Tillbakablick där jag visade er vad jag gjorde för juligheter under höstmånaderna 2018. Det var en rolig påminnelse och därför tänker jag att jag fortsätter med dessa inslagen. Först ut blir sommarmånaderna 2019.

I början av juni var jag på loppis i ett missionshus som skulle säljas. Där hittade jag bland annat juldukar som såg ganska somriga ut och en julgransslinga.



I maj tog jag examen och i juni hittade jag julutbudet på kontoret jag delade med en kollega. Jag bytte dock kontor under sommaren och fick gå på julpyntsjakt när december närmade sig.


På hemvägen från svemestern åkte vi förbi ett ställe som hade... det mesta! Bland annat den här cirka 4 meter höga tomten. Men den fick tyvärr inte plats i bilen. ;)


I slutet av juli var jag med familjen på en stor loppis och kunde inte låta bli att julspana. Jag skrev om det här och här där jag även visar fler bilder.



I en bortglömd korridoren på jobbet står en bortglömd julgran. En dag i slutet av augusti råkade den lysa... Jag skrev mer om det här där du även kan se att julgranen står i ett perfekt rum.


Den stora rönnen i min trädgård pyntade sig fint i julgranskulor.


Minns ni något juligt ni gjorde förra sommaren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar