Sidor

söndag 1 december 2019

Lucka 1: Veckans julälskare: Elins julpynt

Nu har det blivit dags att öppna första luckan i min julkalender! Eftersom det är söndag eftermiddag gömmer sig veckans julälskare bakom denna lucka. Var så goda!

Veckans julälskare står bakom ett av de julkonton jag hittat den här säsongen. Det är Elins julpynt och namnet syftar till de fina och påhittiga julgranskulor hon dekorerar. Kolla in dem bland andra mysiga julbilder, särskilt dem på hennes hundrar.

Beskriv din julpersonlighet med 3 ord.
Jag skulle beskriva min julpersonlighet med orden entusiastisk, varm & lite smått galen.

Min kära handgjorda tomte jag ärvt av farmor.
Den har varit med mig i alla år och betyder jättemycket.
Varför är du en julälskare?
Jag tror det finns många orsaker men gemenskapen och magin jag upplevde som barn la definitivt grunden för min extra stora kärlek till julen. Jag växte upp i ett hem där vi som barn var i centrum. Julen innebar julklappar, julmusik, julmat, julpynt, trygghet, kärlek och värme samt äldre som höll stenhårt på traditioner vilket jag älskade/älskar. Jag hade även en otroligt nära relation till min farmor som gav mig möjligheten att året runt uttrycka min kärlek till julen, vilket förmodligen hjälpt mig behålla känslorna för julen i vuxen ålder.

Topp 3: det bästa med julen?
Gemenskapen, julgranen med allt pyntande och att få ge bort julklappar.

Har du någon annorlunda jultradition?
Tror inte det, svårt att säga men vi läser alltid julevangeliet innan Kalle vilket jag tycker är fint. Sen ger jag och mina närmsta kompisar inga julklappar till varandra utan vi träffas innan jul och frossar i godis och umgås. Tid är ju i vuxen ålder oerhört värdefullt.

Varför bloggar/instagrammar du om julen?
För att jag älskar den, julen alltså. Varje gång jag öppnar min julinsta och ser alla bilder på julen (följer bara julkonton där) så blir jag så otroligt peppad och glad, det ger mig sån energi och varm känsla i kroppen. Jag hoppas jag delar med mig och bidrar till samma känsla för andra.

Hur märks det på dig resten av året att du är julälskare?
Mellan februari och juli märker man det nog inte i någon större utsträckning bortsett från att jag gärna berättar och pratar om det. Meeeen!!!! Mellan augusti och januari... då är det nog svårt att inte märka det. Julmusiken är nog det första som smyger fram främst för min egna skull, stämningsskapande!

Vilket är ditt bästa tips inför julen?
Gör julen till din egna. Det finns inga rätt eller fel. Det finns heller inget man måste ha/göra på ett visst sätt för att andra har/gör det på ett visst sätt. Se också till att du hinner njuta! Innebär det att du kanske måste slopa något, gör det.

Vilka är dina 3 bästa tips till den som vill börja blogga/instagramma om julen?
Hitta din grej (finns inga rätt/fel som jag skrev ovan), stressa inte men underhåll kontot (balans) och engagera dig i andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar