Sidor

onsdag 18 december 2019

Lucka 18: Kvällen före julafton - experternas bästa tips

För ett tag sedan frågade jag mina instagramföljare om deras bästa tips inför kvällen före julafton. Idag tänkte jag dela med mig av det de skrev.

Det var flera som tipsade om att spela bingolotto via tv 4:s uppesittarkväll. Det verkar vara en tradition många har medan en av mina följare gick mot strömmen och skrev "strunta i bingolotto och gör något kul istället". Jag är beredd att hålla med henne...


Det de flesta var överens om var ändå att ta det lugnt och mysa. Tända ljus, chilla och strunta i det sista julstöket eller njuta av att allt är fixat och klart. Kanske med en riktigt mysig julfilm, pyjamas och favoritjulgodiset. Med en ostbricka, kex och något gott att dricka till. Någon vill gärna provsmaka något från det stundande julbordet. Bjuda hem familjen eller vännerna

En av mina följare går gärna på midnattsmässa med julkonsert, kanske finns det något sådant där du bor också? Brukar vara mycket stämningsfullt och en bra uppladdning inför julen.


Jag själv fixar gärna någon god mat med familjen. Antingen lite tjuvsmakning från julbordet, till exempel rödbetssallad på en god smörgås, eller något ojuligt som pizza som i åt förra året. När maten är fixat släcker jag gärna ned alla störande lampor och tittar på granen och ljusstakarna och tindrar (så bra ord!). Det ska vara lugnt och stressfritt. För då är julen äntligen här!

Har ni fler tips på vad en kan göra kvällen före julafton?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar